با وجود این که سال هاست رشته روابط عمومی در دانشگاه ها تدریس می شود، کماکان مسئولان این حوزه، «عموما» حرفه ای و تخصصی عمل نمی کنند. متاسفانه در ایران تعریف روشن و صحیحی از کارکردهای روابط عمومی نشده است و به همین دلیل فعالان این حوزه باعث سردرگمی سازمان یا مجموعه خود می شوند. در واقع امروزه واحدهای روابط عمومی تبدیل به واحدهای تدارکات شده اند و تنها وظیفه خود را برگزاری جشن، نشست های نامنظم خبری و مراسم می دانند؛ ضمن این که مدیران روابط عمومی ها تبدیل به مدیران تدارکات شده اند و به جای اعتمادسازی و اعتبارسازی برای سازمان خود، زمینه های افول آن را مهیا می کنند. یکی دیگر از آفت هایی که سال هاست به جان واحدهای روابط عمومی افتاده، گارد بسته آن ها در مقابل رسانه ها و خبرنگاران است. بی تردید نبود تعامل و پاسخگو نبودن مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها به خبرنگاران و رسانه در بلندمدت به ضرر خود سازمان ها و البته مردم تمام خواهد شد.